Politica de retur

Daca esti nemultumit de produsele cumparate de la www.distinctive.ro si vrei sa renunti la cumparare si implicit sa primesti banii inapoi, poti sa aplici pentru procedura de retur a produselor in 30 zile, conform dispozitiilor Ordonantei de Urgenta nr.34/2014, privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.

Prin contract la distanta se intelege contractul de furnizare de produse sau servicii incheiat intre un comerciant si un consumator, in cadrul unui sistem de vanzare organizat de catre comerciant, care utilizeaza in mod exclusiv, inainte si la incheierea acestui contract, una sau mai multe tehnici de comunicatie la distanta.

Dreptul de retur in 30 zile se adreseaza doar celor care au achizitionat produse online de pe site-ul www.distinctive.ro

Ca si client, ai dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 30 zile, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Dreptul de renuntarea la cumparare nu se aplica in cazul persoanelor juridice.

Termenul de 30 zile prevazut pentru exercitarea acestui drept incepe din ziua in care tu sau o parte terta, alta decat transportatorul indicata de tine, intra in posesia fizica a produselor, in cazul contractelor de vanzare, sau:

  1. in cazul in care comanzi printr-o singura comanda produse multiple care vor fi livrate separat, ziua in care tu sau o parte terta, alta decat transportatorul indicata de tine, intra in posesia fizica a ultimului produs;

  2. in cazul livrarii unui produs care consta din mai multe loturi sau piese, ziua in care tu sau o parte terta, alta decat transportatorul indicata de tine, intra in posesia fizica a ultimului produs sau a ultimei piese;

  3. in cazul contractelor pentru livrarea periodica de produse pe o perioada de timp determinata, ziua in care tu sau o parte terta, alta decat transportatorul indicata de tine, intra in posesia fizica a primului produs;

Omisiunea informatiilor privind dreptul de retragere

In cazul in care noi nu ti-am informatiile privind dreptul de retragere conform dispozitiilor OUG 34/2014, perioada de retragere expira la 12 luni de la sfarsitul perioadei initiale de retragere de 30 zile.

In cazul in care noi ti-am transmis informatiile privind dreptul de retragere in termen de 12 luni de la data la care produsele/serviciile se considera livrate, conform mentiunilor din sectiunea de mai sus, perioada de retragere expira in 14 zile de la data la care tu primesti informatiile respective.

Obligatiile care ne revin in cazul returului

Iti rambursam toate sumele primite din partea ta, inclusiv, dupa caz, costurile livrarii, fara intarziere nejustificata si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care am fost informati de decizia ta de retragere din contract in conformitate cu dispozitiile legii.

Iti rambursam sumele mentionate mai sus folosind aceleasi modalitati de plata ca si cele folosite de tine pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care ai fost de acord cu o alta modalitate de plata si cu conditia de a nu cadea in sarcina ta plata de comisioane in urma rambursarii.

Fara a aduce atingere primului paragraf, al prezentei sectiuni, noi nu suntem obligati sa rambursam costurile suplimentare in cazul in care tu alegi in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard oferita de noi.

Cu exceptia cazului in care noi ne-am oferit sa recuperam produsele, putem amana rambursarea pana la data receptionarii produselor care au facut obiectul vanzarii sau pana la momentul primirii unei dovezi din partea ta conform careia ai trimis produsele catre noi, luandu-se in considerare data cea mai apropiata.

Obligatiile tale in cazul retragerii din contract

Conform Ordonantei nr. 34/2014, consumatorul suporta doar costurile directe legate de returnarea produselor, cu exceptia cazului in care profesionistul accepta sa suporte acele costuri sau in care profesionistul nu a informat consumatorul ca aceste costuri trebuie suportate de consumator. In cazul contractelor in afara spatiilor comerciale, in cazul carora produsele au fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul incheierii contractului, profesionistul preia produsele pe cheltuiala sa daca produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate in mod normal prin posta.

Exceptari de la dreptul de retragere

Sunt exceptate de la dreptul de retragere, in ceea ce priveste contractele la distanta si contractele in afara spatiilor comerciale urmatoarele:

  • contractele de prestari de servicii, dupa prestarea completa a serviciilor, daca executarea a inceput cu acordul prealabil expres al consumatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la retragere dupa executarea completa a contractului de catre profesionist;
  • furnizarea de produse sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile de pe piata financiara pe care profesionistul nu le poate controla si care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
  • furnizarea de produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar;
  • furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
  • furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator;
  • furnizarea de produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
  • furnizarea de bauturi alcoolice al caror pret a fost convenit in momentul incheierii contractului de vanzare, a caror livrare nu poate fi efectuata inainte de 30 de zile si a caror valoare reala depinde de fluctuatiile de pe piata pe care profesionistul nu le poate controla;
  • contractele in cazul carora consumatorul a solicitat in mod special profesionistului sa se deplaseze la domiciliul sau pentru a efectua lucrari urgente de reparatie sau de intretinere. Daca, cu ocazia unei astfel de vizite, profesionistul presteaza alte servicii in afara celor solicitate in mod expres de consumator sau furnizeaza alte produse decat piesele de schimb indispensabile pentru executarea lucrarilor de intretinere sau de reparatie, dreptul de retragere se aplica respectivelor servicii sau produse suplimentare;
  • furnizarea de inregistrari audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate dupa livrare;
  • furnizarea de ziare, periodice si reviste, cu exceptia contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicatii;
  • contractele incheiate in cadrul unei licitatii;
  • prestarea de servicii de cazare, pentru alt scop decat cel rezidential, transport de marfuri, inchiriere de masini, catering sau serviciile privind activitatile de agrement, in cazul in care contractul prevede o data sau o perioada de executare specifica;
  • furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material, daca prestarea a inceput cu acordul prealabil expres al consumatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la retragere. Pentru orice detalii sau neclaritati privind returnarea produselor va rugam sa ne contactati pe email sau la unul din numerele de telefon afisate pe www.distinctive.ro.